Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Orzad Starszy Szabrownik
Do³±czy³: 20 Wrz 2006 Posty: 37
|
Wys³any: Pia Paz 20, 2006 15:26 Temat postu: Krasnolud i problem jego zrÄ™cznoÅ›ci... |
|
|
Nurtuje mnie jedno pytanie..... Krasnoludy to podobno najwspanialsi kamieniarze i budowniczy, są znani z dokładności w wykonaniu, wytrzymałości i piękna swoich budowli. To jak to jest, że mają najmniej zręczności tak potrzebnej do kamieniarstwa i co by nie było ozdabiania swych wspaniałych dzieł?? Krasnoludzki fach nie rekompensuje tego prawie wcale.... Taki niziołek i elf ma być według 2ed. lepszym budowniczym od krasnoluda, a człowiek ma być mu równy Coś tu jest chyba nie tak.... |
|
Powrót do góry |
|
|
Ethereal Landgraf
Do³±czy³: 22 Lip 2005 Posty: 2989 Sk±d: ElblÄ…g
|
Wys³any: Pia Paz 20, 2006 16:01 Temat postu: |
|
|
Tak, to jest jeden z błędów podręcznika i interpretacji świata. Mała zręczność i doskonałe opanowanie rzemiosł to rażące przeciwieństwo.
Panowie z Black Industries pomylili chyba Zręczność rąk ze Zwinnością ciała. To jest różnica. Według mnie, krasnoludy mają 2K10+20 ZR, tak jak ludzie. I bzdurą też jest dla mnie fakt zaniżonego US, ale to sprawa na inny temat. _________________ Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy |
|
Powrót do góry |
|
|
Erallion Strażnik
Do³±czy³: 01 Paz 2006 Posty: 68
|
Wys³any: Pia Paz 20, 2006 16:09 Temat postu: |
|
|
hmm przyznam sie szczerze , ze tez sie nad tym zastanawialem i faktycznie krasnoludy wspaaniali rzemieslnicy a taka mala zrecznosc i mysle ze zrecznosc elfow i niziolkow nalezy rozpatrywac przy czynnosciach wymagajacyhc szybkiego dzialania , natomiast tworzenie czy obrobka przedmiotow trwa tego nie robi sie w sekunde...tzn chce powiedziec ze trzeba uznac slowo zrecznosc dwojako tzn szybkie dzialanie wtedy Elfy i Niziolki maja najszybsze dzialanie ( tym bardziej ze teraz rzuca sie na zrecznosc co do Inicjatywy ) i na zrecznosc tworcza czyli np tworzenie przedmiotow czy budowanie czegos przez krasnoludy wtedy mozemy powiedziec ze sa zreczne potrafia wykonywac przedmioty ale to wymaga dluzszego czasu kiedy potrzebne jest aby cos zrobic szybciej mozna rzucac z jakims modyfikatorem dodatnim z racji ze zna sie np na jakiej dziedzinie...ale mowie trzeba ta zrecznosc rozpatrywac dwutorowo 1. ogolnie pojety czas reakcji i 2 . wykonanie przedmiotu czy budowa czegos ( moze trwac nawet kilka lat) wtedy krasnolud z racji zrecznosc nie zostaje w tyle bo przeciez jak ma duzo czasu to przez zrecznosc nie bedzie wypuszczał młotka z grubych rak , a jak bedzie musial myknac cos szybo wtedy niech sobie rzuci np z +20 jak kowal , ale MG moze pwoiedziec ze wzgledu na czas nie jest najlepszej jakosci i tyle _________________ Nie należy denerwować Mistrza Gry ;P |
|
Powrót do góry |
|
|
Orzad Starszy Szabrownik
Do³±czy³: 20 Wrz 2006 Posty: 37
|
Wys³any: Pia Paz 20, 2006 19:26 Temat postu: |
|
|
Dziękuje za szybki odzew
Tak sobie myślę, że problem można by rozwiązać zmieniając poziom trudności testów: np. to co dla ludzkiego kamieniarza/inżyniera byłoby bardzo trudne do wykonania(np. budowa tamy na Rzece Reik (-30% testu umiejętności)) to dla krasnoluda o tym samym poziomie umiejętności byłoby tylko wymagające(-10%), lub przeciętne(bez modyfikatorów).... W przypadku testu przeciętnego dla człowieka, mógłby być test łatwy lub bardzo łatwy dla krasnoluda....
Problem nie tyczy się jednak samego kamieniarstwa, tylko wielu umiejętności związanych ze zręcznością...(choć kamieniarstwem, jubilerstwem i rusznikarstwem w szczególności). W końcu to krasnoludy wymyśliły jako pierwsze sposoby wytwarzania broni i tworzą ją zawsze najwyższej jakości... O jubilerstwie i złotnictwie nie wspominając...
A co wy o tym sÄ…dzicie i jak rozwiÄ…zujecie ten problem na waszych sesjach |
|
Powrót do góry |
|
|
Argoth Szabrownik
Do³±czy³: 19 Paz 2006 Posty: 18 Sk±d: OÅ›wiÄ™cim
|
Wys³any: Pia Paz 20, 2006 19:41 Temat postu: |
|
|
Jest to faktycznie problem. Twój pomysł związany ze zmianą poziomu trudności testu danego rzemiosla. Mozna też przyjąć że krasnoludzki fach daje większe bonusy. Na jedno wyjdzie. Sens ma to jednak tylko w przypadku zastosowania do wszystkich umiejętności związanych z rzemiosłem. _________________ Zrobię to szybko, cicho i bezboleśnie...
#sesja: Witamy na Dworze: Nat Krebs |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Strażnik
Do³±czy³: 08 Cze 2006 Posty: 77 Sk±d: z Pruszkowa obok wawy
|
Wys³any: Sob Paz 21, 2006 12:00 Temat postu: |
|
|
O zręcznośc mojm zdaniem to się nie wywodzi tylko z siły. _________________ Altdorf:Karahim,Kakak Azul,krasnolud,wojownik podziemny. |
|
Powrót do góry |
|
|
Erallion Strażnik
Do³±czy³: 01 Paz 2006 Posty: 68
|
Wys³any: Pon Paz 23, 2006 00:16 Temat postu: |
|
|
Paweł dokończ tzn. wyjaśnij co masz na myśli _________________ Nie należy denerwować Mistrza Gry ;P |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Strażnik
Do³±czy³: 08 Cze 2006 Posty: 77 Sk±d: z Pruszkowa obok wawy
|
Wys³any: Pon Paz 23, 2006 12:29 Temat postu: |
|
|
Ja mam na myśli,że krasnolud jest ślniejszy od innych ras do wyboru,ale jest mniej zręczny od elfów.Bo kaminiarz i przy budowie jest potrzebna siła by nosić kamienie.A zręcznośc prawie jest nie przydatna przytym.Po co zręcznośc gdy nosi się głazy tam i spowrote.Ale zręczność może gdy się smaruje cegły gipsem. _________________ Altdorf:Karahim,Kakak Azul,krasnolud,wojownik podziemny. |
|
Powrót do góry |
|
|
Orzad Starszy Szabrownik
Do³±czy³: 20 Wrz 2006 Posty: 37
|
Wys³any: Pon Paz 23, 2006 13:18 Temat postu: |
|
|
Tym wÅ‚aÅ›nie różni siÄ™ czÅ‚owiek-kamieniarz od krasnoluda-kamieniarza... Podczas gdy ten pierwszy to zwykÅ‚y robotnik który do wszystkiego używa swej siÅ‚y, ”nosi kamieÅ„ i od czasu do czasu smaruje cegÅ‚y” (jak to sam powiedziaÅ‚eÅ›), to ten drugi jest perfekcjonistÄ… dla którego plamÄ… na honorze byÅ‚oby stworzenie czegoÅ› przeciÄ™tnego... Dlatego też krasnolud stara siÄ™ żeby jego dzieÅ‚a byÅ‚y nie tylko wytrzymaÅ‚e, ale zarazem piÄ™kne. PiÄ™kno ich wyrobów nie polega na przesadnym zdobnictwie w różne motywy(jak ma to miejsce u elfów), ale na uchwyceniu piÄ™kna i duszy materiaÅ‚u w którym pracujÄ…... Do tego potrzebna jest jednak niebywaÅ‚a zrÄ™czność ich rÄ…k i precyzja w ociosywaniu materiaÅ‚u... |
|
Powrót do góry |
|
|
Monstero Starszy Prochowy
Do³±czy³: 15 Lis 2005 Posty: 279 Sk±d: z daleka
|
Wys³any: Pon Paz 23, 2006 20:02 Temat postu: |
|
|
Powiem coś odnośnie kamieniarstwa. Pracowałem w tym zawodzie troszkę i mogę powiedzieć, że zręczność też jest potrzebna. Szlifowanie, kucie i każda inna obróbka kamienia wymaga nie tyle siły, co zręczności i pomyślunku. Ustawianie tych elementów dopiero siły wymaga...
Toteż dziwi mnie ta niezręczność krasnoludzka. Lepsza byłą I ed. gdzie prócz inicjatywy, była zręczność. Ale II ed. już na to nie pozwala. A szkoda... _________________ ... |
|
Powrót do góry |
|
|
quidamcorvus Basztowy
Do³±czy³: 08 Maj 2006 Posty: 125 Sk±d: Katowice
|
Wys³any: Pon Paz 23, 2006 20:05 Temat postu: |
|
|
Panowie z BI nadrabiają niską Zręcznośc krasnoludów zdolnością "krasnoludzki fach" - bodajże tak to brzmi, dzięki czemu krasnoludy mają modyfikator +10 do testów budowy.
A co do niskich US, ciekawie jest to rozwiązane w pewnej fanowskiej nakładce do Warhammera, linki do niej można znaleźc w dziale ogólne. Tam krasnoludy posiadają infrawizję, co oznacza że posiadają zwiększony zakres postrzegania w podczerwieni, dzięki czemu w ogólnie nie potrzebóją źródła światła do widzenia. Minusem jest właśnie krótkowzrocznośc (krasnoludy nie mogą posiada bystrego wzroku) i właśnie niższe US.
edit: a tu jest link do artykułu o którym wspomni Monstero poniżej: http://www.cytadela.pl/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=16.
Ostatnio zmieniony przez quidamcorvus dnia Pon Paz 23, 2006 20:13, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Monstero Starszy Prochowy
Do³±czy³: 15 Lis 2005 Posty: 279 Sk±d: z daleka
|
Wys³any: Pon Paz 23, 2006 20:09 Temat postu: |
|
|
No tak. Krasnoludzki fach. Ale szkoda i tak, że panowie z BI ilość cech zmniejszyli...
A co do infrawizji i krótkowzroczności. Ten tekst jest naprawdę dobry. Buduje klimat, zmienia trochę grę krasnalem i elfem. Jednym słowem super. Także zachęcam do lektury. _________________ ... |
|
Powrót do góry |
|
|
Erallion Strażnik
Do³±czy³: 01 Paz 2006 Posty: 68
|
Wys³any: Pon Paz 23, 2006 23:45 Temat postu: |
|
|
Faktycznie tekst całkiem dobry...coś nowego może urozmaicic gre pokurczem i dlugouchym ... teraz kazdy krasnal z druzyny mojej obowiazkowe badanie wzroku u medyka ... swoja droga ciekawe jak w warhammcu moglby takie badanie wygladac sorry za offtop ale moze sa jakies "ciekawe" propozycje _________________ Nie należy denerwować Mistrza Gry ;P |
|
Powrót do góry |
|
|
Monstero Starszy Prochowy
Do³±czy³: 15 Lis 2005 Posty: 279 Sk±d: z daleka
|
Wys³any: Wto Paz 24, 2006 18:08 Temat postu: |
|
|
Kiedyś wojownikom sprawdzano wzrok każąc patrzeć na tzw. Plejady (taki zbiór gwiazd na niebie). Jeśli delikwent widział siedem gwiazd (bo tyle chyba ich jest widocznych) to wzrok miał w porządku. Metoda prostacka ale skuteczna. Swoją drogą to połowa moich znajomych widzi tylko pięć lub sześć...
Nie wiem jak to odnieśc do Warhammera, bo przecież niebo nad Starym Światem wygląda zupełnie inaczej, ale można przecież wprowadzić taki gwiazdozbiór. Tylko o innej nazwie/ ilości gwiazd/ położeniu na niebie. _________________ ... |
|
Powrót do góry |
|
|
Erallion Strażnik
Do³±czy³: 01 Paz 2006 Posty: 68
|
Wys³any: Wto Paz 24, 2006 18:46 Temat postu: |
|
|
Ile widzisz gwiazd?? ...a jedna widze...wiesz co oddaj mi ta kusze przyjacielu ale sposob ciekawy _________________ Nie należy denerwować Mistrza Gry ;P |
|
Powrót do góry |
|
|
|