Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Monstero Starszy Prochowy
Do³±czy³: 15 Lis 2005 Posty: 279 Sk±d: z daleka
|
Wys³any: Pon Cze 05, 2006 12:38 Temat postu: |
|
|
Ciekawy pomysł, można by ominąć płytę. Tylko jest chyba jeden problem. Dobrej płyty prawdopodobnie nie ominiesz... W pewnych przypadkach można by za to np. celować rapierem/mieczem po szczelinach "widokowych"(hehehe) w hełmie (nie każdy hełm takowe posiada, pamiętajmy o tym). Ale wtedy dałbym modyfikatory: -10 celowanie, -10 cel b. mały (oczy w szczelince), - 10/-20 cel za osłoną. Wszystko oczywiście kumulatywnie. Daje to -30/ -40. Chyba że przyceluje to wtedy - 20/-30. Modyfikatory koszmarne, ale pamietajmy, że taki cios kończyłby walkę (u mnie za oczy jest dorzut na K6, nie liczę za coś takiego pancerza, obrażenia broni są w mojej mechanice wyższe i dochodzą małe kritiki). _________________ ... |
|
Powrót do góry |
|
|
quidamcorvus Basztowy
Do³±czy³: 08 Maj 2006 Posty: 125 Sk±d: Katowice
|
Wys³any: Wto Cze 06, 2006 01:03 Temat postu: |
|
|
Ja pozwoliłem bronią kłutym (bo wprowadziłem podział na broń sieczną/obuchową/kłutą) omijać warstwy pancerza na następujących zasadach: W rękach doświadczonego wojownika, sztylet (i inna broń kłuta) jest bardzo skuteczną bronią przeciwko wrogom używającym zbroi płytowych (ale nie pancerzy kolczych). Walczący sztyletem, może próbować wbić sztylet w szczeliny zbroi, wykonuje wówczas test WW z ujemnym modyfikatorem równym -10% za każdy PZ który chce ominąć, jeśli test zakończy się sukcesem, podczas obliczania obrażeń nie uwzględnia się ustalonej wcześniej liczby PZ.
Dodam tylko, że u mnie, zbroja płytowa daje odpowiedno 4/5/3 PZ |
|
Powrót do góry |
|
|
Monstero Starszy Prochowy
Do³±czy³: 15 Lis 2005 Posty: 279 Sk±d: z daleka
|
Wys³any: Wto Cze 06, 2006 11:22 Temat postu: |
|
|
No nawet ciekawe rozwiązanie. Muszę zaproponować Graczom. Ale i tak nie ma to jak dobra halabarda.
A tak zmieniając troszkę temat. Co dzieje się u was w wypadku trafień w lokacje takie jak gardło/krtań, oczy, kolana, łokcie, genitalia? _________________ ... |
|
Powrót do góry |
|
|
quidamcorvus Basztowy
Do³±czy³: 08 Maj 2006 Posty: 125 Sk±d: Katowice
|
Wys³any: Wto Cze 06, 2006 12:55 Temat postu: |
|
|
Pozwalam zadawać celowane ciosy tylko tym postaciom które posiadają umiejętność celny strzał/celny cios, ale tylko w którąś z lokacji. Zaś BG/BN trafia w newralgiczne miejsce w przypadku dodatkowych obrażeń (Furii Ulryka). |
|
Powrót do góry |
|
|
alladyn777 Odźwierny
Do³±czy³: 22 Maj 2006 Posty: 107 Sk±d: WWA
|
Wys³any: Czw Cze 08, 2006 22:28 Temat postu: |
|
|
Hmmm....czyli nie ma szansy trafienia w oko jak nie umiesz celować...ciekawa teoria.
Ja ostatnio chciałem za pomocą bretońskiego Diuka poucinać uszy elfom, niestety moi gracze zgłosili sprzeciw i Diuk obszedł sie smakiem. _________________ Gregor - Altdorf; Las
"Wojny można wygrywać krukiem - oto on, albo mieczem - oto on." |
|
Powrót do góry |
|
|
quidamcorvus Basztowy
Do³±czy³: 08 Maj 2006 Posty: 125 Sk±d: Katowice
|
Wys³any: Pia Cze 09, 2006 09:30 Temat postu: |
|
|
Jeśli gracz się upiera, to przyznaję mu modyfikator -40% do US, a jeśli BG trafi to ofiara może wykonać jeszcze test Zr by odwrócić głowę. Oko zostaje uratowane, ale cios/strzał trafia w głowę.
Jednak sÄ… to wyjÄ…tki.
Z drugiej strony, BG spotykają różnych przeciwników, i jeśli gracze upierają się z celowaniem w oko, to czemu BN nie mieliby wtedy tego robić. Tylko kto wtedy ucierpi bardziej, BN - którzy mają przewagę liczebną, czy BG.
Ale co drużyna i MG to obyczaj. |
|
Powrót do góry |
|
|
lordbunio Odźwierny
Do³±czy³: 04 Mar 2006 Posty: 90
|
Wys³any: Pia Sie 25, 2006 19:23 Temat postu: |
|
|
Ostatnio wszedłem w polemike odnośnie pewnej zasady która do końca nie jest jasna...
A dokładniej chodzi mi o bronie magiczne wyczarowane za pomocą czaru.
Np.
czar "GorejÄ…cy miecz"
Broń magiczna z "siła 4"
Jak to odinterpretować?
Znaczy to że gracz mag siła 3 zadaje takim mieczem cios i zadaje
3 (siła) + 4 (miecz) + k10 ?
Czy może owa siła zastępuje normaną siłe postaci?
4 (siła miecza) + k10
Taka mała niejasność w zasadach... z jednej strony taki miecz z ogniem jest potężniejszy niż zwykły... lecz z drugiej strony to jest spora różnica w obrażeniach i powstają sprzeczki co do owego czaru. |
|
Powrót do góry |
|
|
quidamcorvus Basztowy
Do³±czy³: 08 Maj 2006 Posty: 125 Sk±d: Katowice
|
Wys³any: Pia Sie 25, 2006 22:16 Temat postu: |
|
|
Jeśli w opisie czaru pisze, broń magiczna z S 4, to wudaje mi się że obliczając obrażenia powinieneś rzucic K10+4 (S wyczarowanego miecza zastępuje tu S postaci). Tylko co w przypadku gdy mag jest silniejszy? |
|
Powrót do góry |
|
|
lordbunio Odźwierny
Do³±czy³: 04 Mar 2006 Posty: 90
|
Wys³any: Pia Sie 25, 2006 22:37 Temat postu: |
|
|
Ale z drugiej strony weź to na rozum...
Miecz zwykły Siła (przeciętny mag ma 3 lub 4 siły) + k10
Miecz zwykły który dodatkowo płonie ogniem, zadaje takie same obrażenia jak miecz zwykły? Hmm... trochę dziwne...
Albo inny przykład kosa z siła 5 (sic!) stworzona z czystej energi Shyish to jest broń zrodzona z magii śmierci... czysta magia tnąca ciało... Czy napewno człowiek z siłą 5 będzie zadawał takie same obrażenia czy przyjąć że to dodatkowe + 5 do obrażeń...
Dalej mamy czar dajÄ…cy pazury magowi...
W opisie nie ma tego ile ma siły ta broń... są to po prostu zwykłe pazury + siłą postaci...
Co jest w miare logiczne bo takie pazury napewno nie są potężniejsze niż płonący miecz i kosa zrodzona z czystej magii. |
|
Powrót do góry |
|
|
ckapsel Mistrz Rycerski
Do³±czy³: 21 Sie 2006 Posty: 440 Sk±d: Pruszków
|
Wys³any: Pia Sie 25, 2006 23:45 Temat postu: |
|
|
gdy pszy broni jest naprzykład S 2 to hodzi o cos takiego :
powiedzmy pan x wyżucił kośćmi 10 a jego siła to 4 wienc wynika to 16
(10+4+2) S 2 oznacz S+2 czyli obrażenia dodane do siły może sie też zdażyć że broń ma S-2 czyli przy sile 4 to bendzie 2+wyżucone kości |
|
Powrót do góry |
|
|
Cranmer Graf
Do³±czy³: 17 Sie 2006 Posty: 1751 Sk±d: z nienacka :D
|
Wys³any: Sob Sie 26, 2006 12:49 Temat postu: |
|
|
w gwoli arcymaga..zasady są opisane w królestwie magii wróce do domu przeczytam i ewentulnie uzupełnie...ale się wtrącam
jeśli chodzi o wykupywanie czarów z danej tradycji (ludzie) są trzy sciezki rozwoju (nazwy dopisze jutro lub pojutrze jak bede miał w ręku króletwo magii), różniące się dostępnymi czarami, kazdy czar trzeba osobno wykupić za 100PD...mam nadzieje że nie powtarzałem czis postów ;P |
|
Powrót do góry |
|
|
ckapsel Mistrz Rycerski
Do³±czy³: 21 Sie 2006 Posty: 440 Sk±d: Pruszków
|
Wys³any: Sob Sie 26, 2006 19:13 Temat postu: |
|
|
Akurat niepowiedziałeś nic nowego przynajmniej dlamnie |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Strażnik
Do³±czy³: 08 Cze 2006 Posty: 77 Sk±d: z Pruszkowa obok wawy
|
Wys³any: Sro Wrz 20, 2006 14:33 Temat postu: |
|
|
Magia jest bardzo przydtna w walce czary rzucać i może w pracy. |
|
Powrót do góry |
|
|
ckapsel Mistrz Rycerski
Do³±czy³: 21 Sie 2006 Posty: 440 Sk±d: Pruszków
|
Wys³any: Sro Wrz 20, 2006 14:38 Temat postu: |
|
|
No napewno naprzykład światło,ohrona przed deszczem czy zacieranie laduw |
|
Powrót do góry |
|
|
Darnok Odźwierny
Do³±czy³: 24 Maj 2006 Posty: 105
|
Wys³any: Pia Gru 08, 2006 21:23 Temat postu: |
|
|
Tak tak to jest bardzo przydatne.....
WracajÄ…c do gorejÄ…cego miecza:
Taki miecz jest ognisty nie stalowy(poniekąd niematerialny), więc energia kinetyczna nie ma na niego wpływu (masa + prędkość - inaczej siła ciosu jak ktoś nie wie ) wg mnie to są zwykle popażenia....
...i tu sie pojawia kolejna kwestia. Jeżeli poparzenia to może będziemy ignorować pancerz??? |
|
Powrót do góry |
|
|
|