Widziałem podręcznik - ale nie miałem jeszcze okazji zagrać
18%
[ 7 ]
JakoÅ› nie bardzo siÄ™ na razie palÄ™ do zakupu i gry na nowych zasadach
2%
[ 1 ]
Wszystkich G³osów : 37
Autor
Wiadomo¶æ
Crovax Przepatrywacz
Do³±czy³: 28 Lip 2005 Posty: 6
Wys³any: Czw Sie 04, 2005 18:56 Temat postu:
Moja przygoda z Warhammerem zaczęła się od drugiej edycji a spstrzeżenia mam następujące:
-mechanika: dobra (napewno realistyczniejsza niz w D&D)
-klimat: mroczny
-świat: ciekawy i rozległy
-postacie: dziesÄ…tki
-magia: potężna ale niebezpieczna (dla czarodzieja)
-potwory: mało ale z klimatem np. Skaveny (czekam na Old World Bestiary) _________________ Legenda powrociła, ==Warhammer== Rulz !
Do³±czy³: 12 Wrz 2005 Posty: 567 Sk±d: Z Wezendorfu
Wys³any: Nie Paz 16, 2005 10:07 Temat postu:
Wy chyba kpicie ze magia w tej czesci jest potezna. Owszem latwiej jest byc/grac magiem ale:
1.Czary sa o niebo slabsze niez w I edycji.
2.Nie ma mozliwosci polaczenia(typ wali kulami ognia potem wzywa szkielety, sprowadza lawine a na koniec sie wyteleportowywuje) i to ze nie ma takiego syfu to dobrze.
3.Przeklenstwo czincza tez jest strasznie latwo wylosowac.
4.W tej czesci wreszcie warto grac magiem
5.Magia jest genialnie rozkminiona tj. te wiatry itp ze cala magia z chaosu sie bierze to jest full klimatyczne.
6.Tak czy inaczej wojak rozwala maga na papke.
7.Aby przejsc z ucznia na maga w I potrzeba 400 expa w II potrzeba go 1000.
Z innej beczki:
1. Wreszcie obcieli te cholerne klapouchy(mozna wreszcie nimi grac)
2.Mój druzynowy kras z 1 placze bo mu zabijakow trolla obcieli.
3.Wydluzony rozwoj tez jest fajnym pomyslem.
4.Walka ubarwnia sytuacje cala
5.Cenniki, dostepnosci pomijam (nigdy na to nie patrzylem)
6.Moja ekipa wreszcei zacznie bardziej uwazac na siebie a nie szarrzowac na wszystko co widza.
7.Pkt szczescia sa troche dziwne no ale.........
8.Profesje sa swietne, teraz mozna zagrac pozadnym mafiozem
9.Moja ekipa zrobila sobie postacie totalnie randomowo, z wszystkim co jest do losowania w II edycji, i musze powiedziec ze zabawa jest przednia jak wychodzi lysiejacy rudy 147cm 100kg krasnolud z fioletowymi oczami i to jeszcze SKRYBA.
10.Ja osobiscie mam Ucznia Elfa i to jest piekne w klimacik wgrac
No wyrzylem sie wreszcie _________________ #Przyjaciel czy Wróg? => Ludiver, człek
Na pewno lepszy jest system tworzenia postaci, ale tylko w przypadku nowych graczy, zaawansowanym nie zrobi różnicy, bo oni takie rzeczy załatwiają od ręki.
Magia - wydaje mi się lepsza, ale trochę mało czarów. Arcymag operujący 9 zaklęciami + jakieś tam z magii powszechnej... Poza tym takie czary, jak "Pierwsze proroctwo Amul" - to po prostu ROTFL. Kapłani mają jeszcze gorzej, 6 zaklęć + powszechna. Pewnie zostanie to rozwiązane w dodatku jakimś, no ale póki co dodatku nie ma. A bestiariusz + magia + opis świata + jeszcze cośtam = $$$$$.
System umiejętności i zdolności - co najmniej dziwny. Niektóre sformułowania w dziale ekwipunek albo w opisach umiejętności brzmią tak lakonicznie, że się płakać chce, widać, że podręcznik pisany pod początkujących.
Wszyscy podniecają się, że można zagrać kimś ważnym - mistrzem gildii, księciem złodziei itd. LoL, a w jedynce nie można było? Wszystko zależy od MG, w 2 jeśli MG nie ułoży odpowiedniej kampani, która umożliwi zdobycie danego stanowiska, to też takowym nie pograsz.
Mechanika walki - tutaj w sumie wiele się nie zmieniło, zadawane obrażenia są 2x większe, ale też 2x więcej hp... No może przez to magia została osłabiona w stosunku do 1ED, bo i tam dmg zadawany był k10+x, i w 2 jest tak samo. Mimo wszystko jednak bardziej mi się podoba system 1ED, w dwójce za dużo namieszali.
Cechy - niepotrzebnie połączono inicjatywę z intelektem/zręcznością i zlikwidowano opanowanie... Przecież to, że jakiś uczony spędził lata nad księgami przy płomieniu świec nie znaczy, że na polu bitwy będzie najszybciej reagował, ani że będzie w stanie zauważyć z odległości 100m jakie herby są wyszyte na sztandarach. Analogicznie to, że wojownik nie boi się maga nie znaczy, że będzie się w stanie oprzeć jego zaklęciom. Te cechy powinny pozostać oddzielnie IMO. Natomiast wywalenie CP liczę na +, bo była to w zasadzie martwa cecha, którą można bez problemu zastąpić ogładą albo intelektem.
Podsumowując: zostaję przy 1ED, może zaimportuję system zaklęć z dwójki, ale to wszystko, nie warto wydawać 110zł żeby mieć kolorowy świecący papier. A 110zł to minimum, żeby zacząć grać, po doliczeniu dodatków...
A jeszcze jedno: strażnik pól buahahahahahah xDDDDD. _________________ Nadchodzi zima.
Piąty rok gry w Warhammera mi leci... Stwierdzam że druga edycja rządzi. Jest o niebo lepsza od pierwszej. Bardziej rozbudowana i ogółem lepsza. Szczególnie magia jest zajebista. W pierwszej edycji była posrana, a gra magiem była katorgą. A teraz luzik. _________________ Ulfir Egillsson, Norsmen -Wichry Północy
Do³±czy³: 12 Wrz 2005 Posty: 567 Sk±d: Z Wezendorfu
Wys³any: Pon Sie 21, 2006 23:44 Temat postu:
Magiem elfem mozna grac!!!!!! I nikt Ci nie powie ze przepakowany jestes bo elf albo masz zalatwo bo mag jest przerąbany.... Mnie osobiscie brakuje dodatku o magi bo w podstawce magia kaplanska jest beznadziejna!!!! _________________ #Przyjaciel czy Wróg? => Ludiver, człek
Gralismy w 1 edycje jakies 2 lata i mielismy na maxa napakowane postacie. Co to za gra jezeli wala we mnie strzalami i wala mieczami..itp a nic mi to nie robi.Dlatego uwazam ze 2 edycja jest bardziej real niz 1.Lepsze zasady no i w koncu u nas luki..kusze itp nie sa takie lamerskie jak w 1 edycji _________________ Strzeszcie sie sily ciemnosci ! !
i to jest przykald kurczowego trzymania sie podrecznika skoro łuki i kusze były lamerskie trzeba było zmienic ich siłe My na sesjach poszlismy rozwiazaniem z tego co pamietam lElfshadowa ( jego 3 scenariusze rules ) i podpakowalismy sile broni strzleckiej i bylo gites np kusze na S 7 ... ale mozna bylo wdrozyc wlasne rozwiaznie .. najwazniejsze to nie trzyamc sie kurczowo podrecznika _________________ Nie należy denerwować Mistrza Gry ;P
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Id¼ do strony Poprzedni1, 2, 3
Strona 3 z 3
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach