Forum forum.drachenfels.pl
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UzytkownicyUzytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 
[Strona Glowna Zamku]    [Komnata Konstanta]
guślarz-czyli jak widzicie ta postac
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.drachenfels.pl Strona Glowna -> Problemy, pytania, poszukiwania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
madnecromaster
Strażnik
Strażnik


Do³±czy³: 08 Lut 2007
Posty: 58
Sk±d: Z ZaÅ›wiatów

PostWys³any: Czw Mar 08, 2007 20:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skoro tak gawarzysz, towarzyszu...
Interesuje mnie tylko czy osoba używająca magii nie powinna nią w jakiś sposób nasiąkać? Magowie w końcu posiadają jakąś aurę...

PS: Co z tego, że zmienia drogi?! Jak jakaś była poprzednio nudna to teraz może być diablo ciekawa, a jak coś było ciekawe innym razem to Tzeetnch zrobi to jeszcze ciemawsze!

PSS: A jak to będzie za ciekawe na twój mózg i się nie wyplączesz i umrzesz w labiryncie i gmatwaninie to już niestety twój probolem Twisted Evil
_________________
Tzeentch widzi... Tzeentch wie...

SESJE:
Gmachy Gildii - Tomasz Cierniokrzew; człowiek
Bretonnia - Czas Nadziei - Rudolf Steinkopf, człowiek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Orrendil
Basztowy
Basztowy


Do³±czy³: 14 Sty 2005
Posty: 142
Sk±d: Sith Fascoluinne

PostWys³any: Pia Mar 09, 2007 10:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie myślę, że nie nasiąka; zastanawiałem się kiedyś nad tym, ponieważ BNka, elfka, była mistrzynią magii cienia. Ona jednak tego przed nikim nie ujawniała. Spotkała się z BG, a wśród nich czarodziej. No i właśnie tak sobie o tym czytałem, gdybałem i doszedłem do takiego wniosku. Mi to pasuje, że czarodzieje się nie rozpoznają, ale wiesz, to, jaki jest świat zależy od MG. Tak sobie myślę, że gdyby mag przyciągał wiatry magii po dłuższym jej używaniu, zżyciu się z nią, wtedy musiałby mieć dodatnie modyfikatory do kości na poziom czaru, bo przecież Ametystowy Magister splata magię z Shyish, fioletowego wiatru magii, gdyby go przyciągał, byłoby mu łatwiej. Tak, jak zresztą opisano niektóre miejsca, w który wiatry się gromadzą, miejsca, które wiatry przyciągają. Poza tym splatanie nie powoduje przyciągania, lecz używania wiatrów magii. Reszta zmysłów - wiedźmi wzrok i zmysł magii - też wg mnie nie powodują przyciągania, czy gromadzenia energii. Mag natomiast ulega zmianom pod wpływem swojej magii dlatego, że jej używa, splata; wtedy ona na niego oddziałowuje. Zmienia się nie dlatego, że jest i przyciąga, tylko dlatego, że manipuluje, kształtuje energię magiczną.
Taki jest mój punkt widzenia. Nie narzucam go nikomu, tylko tłumaczę, jak to postrzegam.
Pozdrawiam Tzeentcha.
_________________
Wenn ist das Nunstrück git und Slotermeyer?
Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.


Ostatnio zmieniony przez Orrendil dnia Sro Mar 14, 2007 19:54, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
madnecromaster
Strażnik
Strażnik


Do³±czy³: 08 Lut 2007
Posty: 58
Sk±d: Z ZaÅ›wiatów

PostWys³any: Pia Mar 09, 2007 17:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak dla mnie to nasiąka, ale kłócić się nie będę, bo mechanikja wara nie znam ani w ząb. Myślę jednak, że powino byc tak, jak ty móiesz - że jak ktoś długo używa magii to nią niejako nasiąka i łatwiej mu z niej korzystać.

PS: I DOBRZE! TZEENTCHA TRZA SZANOWAĆ I WYCHWALAĆ!
_________________
Tzeentch widzi... Tzeentch wie...

SESJE:
Gmachy Gildii - Tomasz Cierniokrzew; człowiek
Bretonnia - Czas Nadziei - Rudolf Steinkopf, człowiek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Do³±czy³: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Sk±d: ElblÄ…g

PostWys³any: Pia Mar 09, 2007 17:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tzeentch to śmieć. Ale nie zaprzeczam, często go wykorzystuję w sesjach, tylko po to by krzyżować jego nowe plany.

Zgadzam się w zupełności z Orrendilem. Jego wizja mi pasuje. Ale pomyliłeś się. Wiatr Shyish to wiatr śmierci. Wiatrem życia i natury jest GHYRAN.
_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
madnecromaster
Strażnik
Strażnik


Do³±czy³: 08 Lut 2007
Posty: 58
Sk±d: Z ZaÅ›wiatów

PostWys³any: Sob Mar 10, 2007 23:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do wiatrów magii to możłwie - mówiłem, że się nie znam. A tak na uboczu - nie macie wrażenia, zę ta dyskusja zaczyna "zdziebko" zbaczać z tematu?

Więc żeby nie było zwały - co myślicie o wykorzystaniu guślarzy w grze? I w jakiej roli? Ja widzę następujące*;

Wioskowy uzdrowiciel - siedzi na 4 literach w jakimś Nigdziesiowie i leczy za byle zapłatę.

Wieszczek - siedzi gdzieś i wróży, z kamieni, piór, itp. Ewentualnie para się trochę nekromancją.

Magik - rzuca różne czary, waży eliskiry miłosne itp.

Zły wiedźmiarz - siedzi poza wioską i rzuca złe czary, przwdopodobnie nie pożyje zbyt długo, bo w końcu ktoś sprowadzi łowców czarownic czy podobne elementy.

Fascynat - czyli guślarz zafascynowany swoją mocą, jedyne co chce robić to po prostu uczyć się magii; dopóki nie dojdzie do obłędu i zabawy Dhar lub testowania w praktyce magii ofensywnej raczej niegroźny.

Poza tym mam pytanie - czy i jakie są tereny, na których guślarze mogą działać legalnie? BO w Imperium z tego co wiem to jedynie magistrowie mogą po legalu.

*niektóre z tych ról mogą być niezgodne z mechaniką, jednak proponuję przejść tu bardziej na fantazjowanie i potraktowanie mechaniki gry z lekkim przymrużeniem oka.
_________________
Tzeentch widzi... Tzeentch wie...

SESJE:
Gmachy Gildii - Tomasz Cierniokrzew; człowiek
Bretonnia - Czas Nadziei - Rudolf Steinkopf, człowiek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Orrendil
Basztowy
Basztowy


Do³±czy³: 14 Sty 2005
Posty: 142
Sk±d: Sith Fascoluinne

PostWys³any: Sro Mar 14, 2007 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prowadzę drużynie, w której jest guślarz. Wg schematów madnecromastera, to jest ten guślarz fascynatem, podróżuje po Ostlandzie udając zielarza. Ale żadnego wróżenia nie ma, żaden wieszczek. Guślarza, myślę, można na wiele sposobów przedstawić. Bardzo wszechstronna profesja.
Co myślicie o zaklęciu Pech, które może rzucać guślarz? Nie uważacie, że jest zbyt słabe? Guślarz raczej ma 1 punkt magii, a profesje zaawansowane z Królestw Magii zakładają, że będzie miał 2 punkty magii. Dopiero mistrz magii ma 3, ale żeby takim być, guślarz musiałby wstąpić do kolegium. Więc czy nie uważacie, że to zaklęcie jest niezbyt użyteczne? -1, ewentualnie -2 nikomu jakichkolwiek problemów nie przysporzy. Może gdyby ujemny modyfikator, który dostaje ofiara do testu przy używaniu pechowego przedmiotu, wynosił -(10*Magia), to miałoby to sens. Ale czy nie zbyt mocne? Może tylko 5x większy? Jakie macie pomysły?
_________________
Wenn ist das Nunstrück git und Slotermeyer?
Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
madnecromaster
Strażnik
Strażnik


Do³±czy³: 08 Lut 2007
Posty: 58
Sk±d: Z ZaÅ›wiatów

PostWys³any: Sro Mar 14, 2007 22:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cóż, sam tworzę sobie powoli właśny system RPG i tam używam niekiedy po prostu modyfikatorów procentowych - myślę, że pech mógłby zmniejszać wynik testu o np. 20%-25%, lub coś w ten deseń.
_________________
Tzeentch widzi... Tzeentch wie...

SESJE:
Gmachy Gildii - Tomasz Cierniokrzew; człowiek
Bretonnia - Czas Nadziei - Rudolf Steinkopf, człowiek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Raziel
Starszy Prochowy
Starszy Prochowy


Do³±czy³: 27 Paz 2005
Posty: 284
Sk±d: Sylvania

PostWys³any: Czw Mar 15, 2007 16:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

madnecromancer, w Kislevie nie ściga się zwykłych guślarzy czy magików nie będących magami lodu.
_________________
Per mortis ad gloria!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.drachenfels.pl Strona Glowna -> Problemy, pytania, poszukiwania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group