Wys³any: Czw Mar 24, 2005 18:32 Temat postu: Zasady gry, mapa i przygoda.
Witaj w stolicy.
Mam niezmierną przyjemność zaprosić cię do wnętrza wirtualnego miasta. Jest nim Altdorf roku 2502 kalendarza Imperium, tuż po elekcji Karla Franza.
Dostajesz tutaj możliwość poruszania się po mieście, z pewnością pomocą może być podręczna mapa do której link znajdziesz w górnej belce forum - możesz także skorzystać z tej:
http://www.drachenfels.pl/grafika/altdorf01.swf
aby móc w dowolny sposób powiększać jej obszar.
Altdorf 2502 to rozbudowana, wielowątkowa sesja onForum. Obsługuje ją nie jeden lecz kilku Mistrzów Gry dzięki czemu zapewniona jest wielowątkowość.
A oto podstawowe zasady:
1. KAŻDA osoba, która uważa, że nie zatraciła jeszcze daru wyobraźni, może zagrać. Aby to zrobić najbezpieczniej byłoby wybrać lokację startu gry a następnie skontaktowanie się z danym MG obsługującym tą lokację. Można to zrobić kontaktując się z nim przez prywatną wiadomość na forum, e-mail, gg itd. przed skontaktowaniem się z MG, przygotuj już szkic swojej postaci i propozycję włączenia do gry. Przed rozpoczęciem gry udaj się do Biura Spisu Ludności aby tam opisać swojego bohatera.
2. Sesje to typowy storytelling, nie ma tu miejsca na techniczne bitwy i złożoną kostkologię. Wypowiedzi poszczególnych Graczy i Mistrzów, tworzą się z czasem w zbeletryzowaną całość, z podziałem na dialogi, opisy i deklaracje.
3. Gracz chcąc dokonaćjakiejś czynności deklaruje ją przez opis wykonywanej czynności. Dialogi bezpośrednie - jeśli nie wynikają z kontekstu powinny zawsze być zaczynane od myślinika.
4. Tylko MG dokonuje rozstrzygnięć poprzez stosowne opisy sytuacji. Istnieją jednak także sytuacje proste w których efekt jest oczywisty [np. zapalam pochodnię, zamawiam piwo] - w takich sytuacjach Gracz sam może dokonać rozstrzygnięcia. O fakcie czy dana sytuacja jest prosta - czy też wymagała specjalnego rozstrzygnięcia przez MG - decyduje MG danej lokacji.
5. Sesje toczą się równocześnie na jednej lub kilku lokacjach. Gracz nie może jednak jednocześnie jedną postacią znajdować sie na kilku lokacjach.
6. Gracz w danym momencie może prowadzić tylko jednego bohatera, zainwentaryzowanego w Biurze Spisu Ludności.
7. Wypowiedzi MG wyróżnione są pomarańczowym kolorem tekstu. Bohaterowie nie używają kolorów podczas wypowiedzi.
8. MG mogą sami uczestniczyć w sesji - ale tylko poza obszarem swojej jurysdykcji [MG świątyni nie może uczestniczyć w minisesjach na własnym terenie - ale za to może odegrać wątek np. w kanałach]
9. Osoby które chcą być MG na wolnych lokacjach lub mają pomysły na nowe miejsca powinny zaznajomić się z działem rekrutacji MG.
10. MG mogą ze sobą współpracować transferując swoich graczy - lub zapraszając innych MG na swoje lokacje. MG mogą także tworzyć zamknięte przygody w obrębie jednej lokacji.
11. Wszyscy MG mają dostęp do ukrytego, obszernego forum "Gildia Mistrzów" będącego elitarną kantyną i zapleczem gry.
12. W każdej lokacji znajdziesz unikatowego NPCa z którym zawsze gracze będą mogli się skontaktować. NPCów prowadzą MG przyporządkowani danej lokacji.
13. Przed napisaniem jakiegokolwiek posta w wybranej przez siebie lokacji należy zarejestrować się na forum! Posty pisane z konta "Gość" będą usuwane wedle woli MG panujących w danych lokacjach.
14. Gracz ma obowiązek wpisać w swoim podpisie imię i nazwisko swojej postaci oraz jej rasę. _________________ Tutaj znajdziesz odpowiedzi na wszelkie dręczące Cię pytania!
Wys³any: Wto Sie 02, 2005 16:42 Temat postu: wiÄ™ksza kontrola
Wprowadziłem nowe warunki kontroli nad sesją Altdorf:
1. wszyscy mogą oglądać i czytać forum
2. TYLKO zarejestrowani mogą grać - pisać posty odpowiadać
3. TYLKO administrator może kasować tematy
4. TYLKO MG mogą tworzyc ankiety i inne dodatkowe typy tematów jak ogłoszenia czy przyklejone
to pozwoli zwiekszyc bez zagrozenia liczbe MG oraz wywalic posty Gości z gry
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach